Waar blijft de tijd?

Soms lijkt de tijd stil te staan en soms gaat alles zo snel dat je, als je met je ogen knippert, alweer een paar dagen verder bent.

36.gif

De laatste twee weken op school waren pure ellende, het was niet alleen druk op school, ook mijn masteropleiding had nog een paar pijnpunten in petto. Op school waren: de musical met mensen die mee zouden helpen en die op het laatste moment toch niet beschikbaar waren; de cijfers die ingevoerd moesten worden in een computersysteem dat er vaak uit ligt; schoolmail die door de server twee dagen stilgelegd wordt. Dat zijn nog maar een paar voorbeelden,ergernissen als slechte communicatie en ver/herbouwplannen laat ik maar buiten beschouwing.

Kortom, een beetje de Wet van Murphy. Voor het afscheid van tweecollega`s had ik ook nog een tekst geschreven, maar op de dag van het afscheid had ik verplichtingen voor de Masteropleiding, het onderzoek moest in een soort interviewvorm gepresenteerd/verdedigd worden. We hebben nog geen cijfers, maar ik denk dat het wel goed zit. Het afscheid was erg gezellig geweest, jammer dat ik het gemist heb en ook jammer dat die twee er volgend jaar niet meer bij zijn.

Met De Gouden Eeuw is het niet zo goed gegaan. Ik had me wel goed voorbereid, lekker alle boeken gelezen, alle colleges gevolgd, de andere literatuur goed doorgenomen en toen kwam ik mijn oude vijand Examenvrees weer tegen: dan zit je daar en dan lijkt het net of er een heel ander vak gevraagd wordt.

Moortje en spaanschen brabanderLucifer Adam in ballingschap en NoahWarenarAlfa gysbreght van aemstelHet journaal van Bontekoe

Gelukkig heb ik het taalkundige gedeelte wel gehaald en hoef ik woensdag alleen het gedeelte van Coen Peppelenbos over te doen. Het is de eerste keer dat ik gezakt ben voor iets literairs… en dan ook nog voor iets wat ik zo leuk vind om te doen, toneellezen. Maar goed, de eerste vraag die ik zag was er één over het Wilhemus en ik kon meteen niet verder komen dan de eerste zin. Verder waren er stellingen die je met juist of niet juist moest beantwoorden. Daar ben ik teveel twijfelaar voor, er is altijd nuance, het is niet goed of fout. Kortom, ik ben nu al ziek voor woensdag. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik misselijk en met maag- en darmproblemen bij een examen zit.

Inmiddels hebben we de langste dag alweer gehad en is het (op het hertentamen na) zomervakantie. Wat gaan we doen: Eurodisney, Parijs, Île d’Oloron, Rotterdam, winkelen met de dochters (één voor één) afternoontea met een paar collega`s, lezen, opdrachten maken voor Coen, beeld afmaken, breien, van de tuin genieten…. De vakantie is nu al te kort.

tuin 001 Vorig jaar waren de hortensia`s roze! Ze hebben zich mooi aangepast aan de lavendel (die trouwens ook rustgevend is.)

AANVULLING: tijdens het leren voor aankomende woensdag zat ik nog even te googelen en daar vond ik dit: een opera van Rob Zuidam, Adam in ballingschap met Eva als ondernemende heldin, compleet met klompendans.

Een gedachte over “Waar blijft de tijd?

  1. Heel veel succes woensdag.. En mochten we elkaar voor jullie vakantie niet meer spreken: heel veel plezier en geniet er lekker van… En als je dan terug bent, niet vergeten een keertje bij ons langs te komen (mag natuurlijk ook voordat jullie weggaan)… Maken Diana en ik wel een keer een vegetarische maaltijd voor jullie (waarvan jullie dan natuurlijk moeten zeggen dat het heerlijk was… 🙂 )

Geef een reactie

