Contacten via internet

Hoe vaak worden we wel niet gewaarschuwd voor de gevaren die er loeren op het internet. Wat dat betreft is de virtuele wereld al net zo slecht als de ons omringende werkelijkheid. Gelukkig heeft ieder nadeel ook zijn voordeel en ook het internet kan gewoon een hele fijne plek zijn om te surfen.

   

Persoonlijk heb ikal heel wat prettige contacten opgedaan via het internet, neem alleen mijn ‘breimaatjes’: Jo An van Wolhalla; de meiden van Rowan; en sinds een tijdje ook de mensen op Ravelry, een Internetcommunity voor breisters (en haaksters). Ik ben daar terecht gekomen omdat de Rowansite gemoderniseerd zou worden. Dat hadden ze niet moeten doen, want het is nu heel gebruiksonvriendelijk geworden en de vast Rowanettes zijn uitgeweken naar het veel vriendelijker en uitgebreider Ravelry. Hier kunnen we berichten plaatsen en foto`s oploaden en je kunt in kleine groepjes met dezelfde interesses bijschuiven.   

Ik heb de oude Rowanettes opgezocht daar en het internetcontact verloopt weer als voorheen. Verder ben bij een paar Nederlandse sokkenclubjes, wat heel leuk is voor mijn ontwerpaspiraties.

Op de oude Rowansite deelden de Rowanettes al lief en leed met elkaar, dat doen we nu nog steeds. Groot was de schok dan ook toen we te horen kregen dat één van de meiden (Suz) ernstig ziek is. Nan uit Australië heeft toen het plan opgevat om een patchworkdeken voor haar te maken. Ieder van ons heeft 1 of een paar vierkanten gebreid en die naar Arianwen in Engeland gestuurd, die het geheel heeft samengevoegd, er een achterkant aangemaakt en ook nog alle wensen erop geborduurd, met de machine, gelukkig.

013015 

Mijn aandeel bestaat uit 2 vierkanten. Alle vierkanten zijn gemaakt met hetzelfde garen: All Seasons Cotton, een prettige katoenmix die heel mooi in de was blijft. Ideaal ook voor kinderkleding. Ik heb er al heel veel mee gemaakt en ik had dus restjes genoeg voor de vierkanten.

3550978213_ca0c5a721e 3550976257_94b5a1ac3c

De oplettende bloglezer herkent ze misschien wel:

 Foto0204 breiwerk 025

Verder wordt er op Ravelry wel eens gevraagd of iemand nog een restje wol heeft. Zinzia uit België zocht nog wat garen van de door mij ontworpen Trevisokken:

_DSF7048  Natuurlijk had ik daar nog wel iets van over, ik had 2 strengen! Het restje woog nog net geen 30 gram. Ik heb er een leuk kaartje bij gedaan, samen met het restje garen in een bubbeltjesenvelop. Gewogen, voor twee euro nogwat postzegels erop. En zaterdag kregen we een briefje van de TNT (PTT): of we vijf euro nogwat aan extra postzegels op het briefje willen plakken. De envelop naar België werd als pakketpost aangemerkt! Volgens mij kon het gewoon door de brievenbus. Op deze manier zijn de postzegels duurder dan het restje wol.

Via Ravelry gaat ook de jaarlijke Rowan-exchange door. Ik heb mijn victim al door gekregen. Natuurlijk heb ik meteen bij Jo An van Wolhalla garen besteld.   Jitterbug - 54 Jewel

Een patroon had ik al een tijdje in mijn hoofd. In de nieuwe vogue knitting staat een patroon voor een dropstitch sjaal. Toen ik het patroon zag had ik meteen zin om die te breien toen ik het patroon zag.

Volgens mij wordt het een prima combinatie.

Geef een reactie

