Symbiose (bijdrage van Huá)

De laatste weekenden en feestdagen heb ik al ploeterend in de tuin doorgebracht. Li heeft daar al wat doorkijkjes van laten zien. Zo’n tuin is eigenlijk een klein eco-systeem, met grotere en kleinere dieren. En soms heeft het iets weg van een symbiose. Zo een waar wij als eigenaar geen last hebben van de gast. Want gasten hebben we zoals die ene merel die maar rond je blijft rondhoppen voor de vrijkomende wormen van al mijn gewroet. Wat hinderlijker zijn de slakken, alhoewel dat nu fors minder moet gaan worden nu ik al het losliggende blad en onkruid verwijderd heb.

PICT1284

Andere gasten zijn onder andere de zanglijster, die mij vorig jaar geheel gratis van een natuurlijke ringtoon heeft voorzien. Nu springt er de laatste tijd ook een eenkhoorntje door de tuin. Die heeft waarschijnlijk ergens een nest in de buurt. Dus Li dacht, laat ik eens een paar van Huá’s doppinda’s neerleggen. En daar komen dan weer andere gasten op af, zoals deze Vlaamse gaai die net de pinda oppakt.

PICT1301

In de vijver hebben we ook wat gasten zitten. Ik heb er tot nu toe 4 geteld. Eén groene en drie bruine jongens/meisjes. En die hebben het naar hun zin.

PICT1299

Heerlijk leven bij ons in de tuin. Nog even en dan kan de hangmat uit en kan ik op mijn beurt genieten van alle "natuurlijke" geluiden die deze gasten maken. Dan draaien we de rollen om!

Een gedachte over “Symbiose (bijdrage van Huá)

Geef een reactie

