Het huismerk geen Thuismerk

Al jaren halen wij onze boodschappen bij Albert Heijn. Dat ging altijd met veel plezier en we konden er altijd vinden wat we zochten. Dat was een prettige bijkomstigheid omdat we (Huá en ik) beiden wel een aardig eindje over de grens koken. De oplettende lezer heeft al gemerkt dat er sprake is van de verleden tijd.

000508024_002_img_shop_online 

Het wordt steeds moeilijker om onze boodschappen bij deze grootgrutter te halen, want Albert meent A-merken van de schappen te moeten halen en daarvoor in de plaats komen daar huismerken op te staan. Andere zaken worden niet meer verkocht omdat daar geen vraag naar zou zijn.

De ellende begon vorig jaar met satéstokjes. Ik weet best dat je tegenwoordig gewoon kant-en klare bbqschalen hebt, maar wij eten geen vlees, dus die stokjes had ik niet voor saté nodig, mijnheer de bedrijfsleider. Ik wil gewoon bolletjes mozzarella, cherrytomaatje, bolletje mozarella, stukje paprika, lekker ouderwets aan een pennetje rijgen. Maar deze waren niet bij: AH, Blokker, C-1000 en onze plaatselijke nepblokker te verkrijgen. Is heel Nederland Kant en Klaar??? Mijn breipennen, ook van bamboe en ook mooi dun zijn te duur om te verbranden op hete kolen.

product_thumb 3281708812432569152

Veel ernstiger is gemis van Nescafé. Het is veel mensen een gruwel, maar ik begin de dag met een heerlijke beker oploskoffie van dit merk. Alleen van dit merk! Dit is hele lekkere oploskoffie. Ik deed vroeger deze koffie door de joghert en ik strooide het lichtjes over mijn boterham. Dat doe ik tegenwoordig niet meer, maar een goede dag begint met een heerlijke beker Nescafé. Ik heb altijd zo’n pot voor mij alleen, want de rest van de familie vindt oploskoffie maar niks. Het schijnt dat heel Nederland oploskoffie maar niks vindt, want bij AH staat dit item niet meer in de schappen.

Wat er wel staat is een soort Huismerksurrogaat. Die heb ik geprobeerd toen er geen echte oplos stond. Die pot staat nog in het keukenkastje. Er is slechts 1 portie uit. De bocht die dat opleverde heb ik weggegooid. Dat was een zwarte dag. Gelukkig stond er vlot daarna wel weer echte koffie in de schappen. Die potten had ik allemaal aan moeten schaffen, want de bodem van die pot komt al aardig in zicht, maar het schap blijft angstig leeg.

Huismerkenterreur, je leest erover in de krant en het komt aardig dichtbij. Waar moet ik nu mijn boodschappenwagentje volladen?

logo_plus sanders-supermarkten

logocoop top_logo  Het lijken de Europese verkiezingen wel, we kennen de namen, maar niet de inhoud….

Geef een reactie

