Als ik stadsdichter was…

Ik speur al weken de krant af naar een teken van leven. Onze nieuwe stadssdichter, Frank Weijerink, die mij zo aangenaam verraste met zijn winnende gedicht, is sindsdien onzichtbaar gebleven. Iedere dag lees ik de krant en vooral de zaterdageditie wordt door mij doorgespit in de hoop een gedicht van zijn hand te vinden, tevergeefs.

Zijn voorganger, Bob Boswinkel, stond er misschien net iets te vaak in, maar deze spanningsboog moest doorbroken worden. Wat is onze stadsdichter aan het doen? Gelukkig bracht het internet uitkomst, als je goed zoekt, vind je de site van de stadsdichter van Enschede met daarop een paar pareltjes. Je vraagt je af waarom dit de krant niet haalt.

image

Ik hoop dat het een beetje leesbaar is, anders moet je echt de die site maar eens opzoeken. Dit gedicht bracht mij een oud werk van mij in herinnering:

image

Als ik stadsdichter was geweest, dan zou ik 13 mei 2000 niet zijn vergeten, FC Twente een gedicht mee geven, de lente in Twente bezingen en …..publiceren in de krant…..

Geef een reactie

