Sportief dagje (bijdrage door Huá)

Vandaag stond ons verblijf in Koksijde in het teken van sportief bezig zijn. Ietsje later dan gepland (het eten gisterenavond liep wat uit) heb ik vanmorgen de loopschoenen weer aangetrokken. Ik heb deze week namelijk wat uitgerust van de vermoeienissen van de marathon van afgelopen zondag. Het was dus even uitproberen hoe het ging. Ik kan jullie geruststellen het ging lekker. Ik ben over het strand vanuit Koksijde naar Frankrijk naar Bray-Dune gerend. En dan kom je toch weer leuke dingen tegen. Gelukkig was het een trainingsloopje en had ik tijd om wat fotootjes te schieten van strandtaferelen.

koksijde 020509 (28)

Het is wat moeilijk leesbaar maar op het bordje staat "L’esprit de famille". En dat is het in Koksijde ook wel, veel kinderen op het strand en met de ouders in het restaurant. Gelukkig zijn ze dat laatste beter gewend dan menig Nederlands kind en zijn ze niet jengelig.

Het mooie van het lopen op het strand zijn naast de zeelucht, toch ook de vergezichten op het eindpunt (in dit geval Bray-Dune). Tijdens het lopen zag ik nog wat luchtacrobatiek van de zeemeeuwen. Jullie weten wel die beesten die "mijn, mijn, mijn" roepen.Ze gunnen elkaar het licht in de ogen niet. Ze waren flink aan het ruzieën over een broodje, dat in de lucht iedere keer van eigenaar verwisselde. Genieten.

koksijde 020509 (30)  koksijde 020509 (33)

Bray-Dune ver weg en op de foto rechts wat dichterbij. Het lijkt heel wat op een afstand, maar van dichtbij is het heel wat armoediger dan aan de goed onderhouden Belgische kant. Ook nog even een snapshot van mezelf genomen. Als bewijs van……

koksijde 020509 (31)

Enigszins bezweet …… Uiteindelijk was heen en terug 20k in 1:50 uur. Lekker gelopen, met wat fotoshoots.

De middag werd gevuld met judo. Na een telefoontje van Meimei, ze wilde naar het strand en de rest van de judoka’s naar de Aldi, zijn we afgereisd naar de J-club, om samen met haar en een paar anderen toch naar het strand te rijden. Heerlijk even genoten van het positivisme van deze jonge mensen.

koksijde 020509 (3)  koksijde 020509 (4)

De TJT-toppers op het stand. Meimei met haar "OS-Beijing trainingsjack".

We hebben ook nog even wat gedronken met een Belgische wafel erbij. Heerlijk. Nadat we Li weer bij het appartement hadden afgezet, ben ik met Meimei meegegaan naar de technische training. Op een mat van 30×30 ziet dat er ongeveer zo uit.

koksijde 020509 (15) koksijde 020509 (14)

Ik heb heerlijk meegetraind. We hebben wat variaties en overnames doorgenomen op een bepaalde pakking. Het was weer heerlijk om (na al dat lopen voor de marathon) weer op de judomat te staan. Als toetje heb ik nog een randori gedraaid met Meimei. Het kind wordt steeds sterker!

Alvorens Meimei op de feestavond te hebben afgezet hebben we met ons drieën nog even lekker in Koksijde gegeten. Wordt vervolgd.

One thought on “Sportief dagje (bijdrage door Huá)

  1. Tsja Rene… Kleine meisjes worden groot.. en sterker…. :-)Nog even en dan vlieg jij van links naar rechts over de mat…. 🙂 Dan kom ik zeker kijken……;-)

Geef een reactie

