Oranje met een rouwrand

Vanmorgen zijn we vrolijk richting Belgié gegaan. Lekker nog even de oranje kleding uit de Beijing collectie aangedaan om ook daar een beetje koninginnedaggevoel naar toe te nemen.

Maar toen we net voor Apeldoorn waren belde oma want er was iets vreselijks gebeurd. Aan haar stem was duidelijk te horen hoe ontdaan ze was. Vanaf dat moment hebben we de muziek van de cd verruild voor de actualiteit van de radio.

Ik moest enorm denken aan de dag voor moederdag 2000: de vuurwerkramp in Enschede. Ook een stralende dag. Onze jongste twee kinderen waren op een bloemschikcursus om voor mij iets te maken. Net toen ik ze ophaalde klonk de eerste knal. De beelden van mensen die gewond en in shock rondliepen. De beelden die ik nu zie… ik zie hetzelfde.

Soms liggen uitersten heel dicht bij elkaar.

Geef een reactie

