Niet alleen ProzaProeven

Gisteravond was het een aangename avond. Ik heb genoten van proza en poëzie, van prachtige muziek en van heerlijke hapjes.

prozaproevenklein

Wat dat betreft zit Broekhuis echt op de goede weg om hier in het Oosten meer ‘cultuur’ te serveren. Op het menu stonden gisteren 3 schrijfsters, Desi Leijnen, Isis Zengerink en ikzelf, en het muzikale duo Niet in het Zwart. Desi begon de avond met voorlezen uit het boek dat ze aan het schrijven is, over een jeugd in Brabant. Heerlijk herkenbaar! Zij geeft trouwens cursussen schrijven aan o.a. de Volksuniversteit. Daarna was de beurt aan Isis die aandoenlijke gedichten voorlas over haar jeugd in Hengelo.

Nog voor de pauze konden we genieten van Niet in het Zwart. Wat is het toch fantastisch om te zien hoe mensen kunnen opgaan in elkaar en in de muziek. Ze waren erg goed op elkaar ingespeeld en ze hadden ook  nog een goed verhaal, over zijn joodse opa, over de vader die van een ‘familiefluitje’ een muziekstuk heeft gemaakt. Kortom, na afloop heb ik hun cd (Jewish music) gekocht, al was het alleen maar om hun uitvoering van Amsterdam huilt. Kippenvel muziek.

img1093 137_3788

Na de pauze was ik aan de beurt. Ik had gekozen voor twee korte verhalen (De overkant en Baucis en Philemon) die qua sfeer goed aansloten op de muziek van NihZ, daarna drie gedichten over Enschede, je moet toch iets om je stad te promoten, niet waar? Ter afsluiting heb ik nog een gedicht uit de bundel die ik samen met mijn zusje heb gemaakt voorgelezen. De laatste boekjes die ik nog in mijn bezit had, heb ik meegenomen. Er zijn er een paar meegenomen door het publiek en er ligt nog een klein handjevol op de leestafel bij Broekhuis.

chris r 052 

Na mij volgden de beide andere schrijfsters nog een keer en NihZ sloot af.

Trouwens, de hele avond werd ook culinair ondersteund door Broekhuis. De medewerkster die de afdeling Culinair onder haar hoede heeft, had de heerlijkste hapjes gemaakt, bij de aanvang was er koffie met arretjescake en in de pauze bij het drankje stond een heuse Tapasbar klaar. Vooral de mozzarellaballetjes met kruiden waren heerlijk. Die ga ik echt nog namaken!

Ik had in een vorige Blog al gezegd dat dit een stap vooruit voor mij zou worden: het was een positieve ervaring, het publiek reageerde erg goed op mijn verhalen en gedichten en ook de organisatie was er blij met mijn inbreng.

Als je zelf nog eens Proza wilt proeven: voor de vakantie kan dat nog één keer: op dinsdag 26 mei 2009 en daarna weer na de vakantie. Ik hoop zeker zelf nog eens mee te mogen doen!

Geef een reactie

