Goed kersen eten (bijdrage van Huá)

Vandaag (23 april) is de sterfdag van Mike. Het weer vandaag was eigenlijk hetzelfde als (alweer) 7 jaar geleden. Het was toen alleen nog wat warmer. Samen met Mike’s familie heb ik die dag afscheid mogen nemen van Mike, één van mijn jeugdvrienden. Na het eerdere plotseling overlijden van Henny (mijn andere jeugdvriend) als gevolg van een auto-ongeluk, voel je je dan toch eigenlijk wel erg alleen.

Bijna dagelijks zie ik Mike en Henny nog voor me, of denk ik in ieder geval aan ze. Dat komt doordat we hier thuis links en rechts wat "jeugd" foto’s hebben staan en hangen. Het was een mooie jeugd zo samen.

Maar Mike zou Mike niet zijn als hij niet iets bijzonders had op zijn laatste afscheid. Als marketeer had hij het allemaal voorbereid. Het logo van Ardanta (waar hij werkte), de muziek, een drankje in de tuin (vanuit zijn hotelschool) en een aandenken. Een kersenboom. Met de tekst: "het was goed kersen eten met jullie".

Die boom heb ik een mooi plaatsje gegeven bij ons in de tuin. Hij staat eind april vol in de bloesem. Ook dit jaar. Ik heb de boom dit jaar gefotografeerd. Hij staat hieronder, als een in memoriam aan Mike.

kersenboom (2)    kersenboom

"Het was goed kersen eten met Mike".

Een gedachte over “Goed kersen eten (bijdrage van Huá)

Geef een reactie

