Lekker lente!

Eindelijk is het Lente in Twente, nog wat wankel, maar toch zie je de zon en het voorzichtige groen. De vogels fluiten en zijn lokroepend bezig nesten te maken. Ik heb hier en daar ook al minder gewenste creaturen gezien (mieren, je hoeft ze de zoetigheid niet te wijzen, ze weten de weg), heerlijk, de zomer komt eraan.

Zon

Dat betekent op school even een eindspurt inzetten en dan is het alweer zomervakantie. Ik vind dit zelf altijd de leukste tijd. De meeste leerlingen krijgen meer positieve energie, ze zetten zich extra in om hogere cijfers te halen of om toch over te gaan. Meestal zijn er wat extra projecten en het boek is bijna uit..

Het eerste jaar van mijn masteropleiding zit er ook bijna op. Gelukkig heb ik tot nu toe alles gehaald. Maandag heb ik een gesprek met mijn een docent van mijn oude school, hopelijk kan ik daar mijn stageverplichtingen afhandelen. Het is in ieder geval lekker dicht in de buurt, dat weegt op tegen de minder positieve jeugdherinneringen. Ik heb volgende week ook een gesprek met de studiebegeleider van de NHL, ik hoop dat ik hem goed (stage) nieuws kan geven.

Op de pennen heb ik nu, behalve 2 paar sokken en een babyjurkje, dit spijkerrokje. Het is het Indigo Ripples Skirt, ontworpen door Kat Coyle en te vinden in de Interweave Knits van lente 2007. Natuurlijk pas ik het patroon aan mijn eigen wensen aan: iets minder blote benen! Ik had in mijn garenvoorraad nog voldoende Rowan Denim in een iets donkerder kleur. Het mooie van dit garen is dat het overal bij past, ik heb vast nog wel iets in de kast dat er leuk bij staat.

Geef een reactie

