Vervlakking 2 (bijdrage door Huá)

Ook dit keer is een krantenartikel (Financieel Dagblad) de reden voor een blog "de profeet van de uitbreiding moet inbinden". Het gaat over Howard Schultz, de baas van Starbucks. Nou zijn wij in onze vakanties trouwe bezoekers van Starbucks. Je komt ze zelfs in Beijing tegen (net als McDonalds overigens). Gemak dient de mens zullen we maar denken, want de Starbucks (net als alle andere ketens) zitten vaak op de beste locaties. Helaas, helaas gaat expansie dan weer ten koste van de kwaliteit. Ook Schulz is daar nu achtergekomen. Het originele concept van versgezette koffie is inmiddels wel wat aan het verbleken, net als de smaak. Tijd voor crashacties, zoals het opleiden van de baristas. Ik hoop dat het helpt want madame Huá loopt op koffie. We zullen het in Parijs wel uitproberen.

aileen

In Barcelona was de koffie in een klein cafeetje in de Barri Gotic veel lekker dan de Starbucks (foto) aan de Passeo de Gracia. Maar of ik die in de Barri Gotic nog terug kan vinden?

Ik heb het nu over koffie, maar hetzelfde geldt voor de McDonalds. Zelfs in Beijing waar we tussen de wedstrijden door wel een snelle hap moesten hebben om weer op tijd bij de finales te zijn. Gezellig was het wel met al die nationaliteiten, die hetzelfde probleem hadden als wij. En de fish-burgers en de french fries. Inderdaad die smaken net als hier.

P1010053 

Nou waren er Beijing ook weer ketens waaronder "Tous les Jours" en een Chinese noodle-keten. Dat was wel weer verrassend, omdat ze voor ons nieuw waren. Vooral de eerste was bij de Chinezen erg populair. Bij ons ook voor het ontbijt. Maar in Oleron ga ik toch maar weer voor mijn vers gebakken baguette naar de plaatselijke bakker. Ik kan me er nu al op verheugen. Lekker crunchy en dan een grote bak koffie erbij. Franser kan niet lijkt me.

Geef een reactie

