Ieder nadeel heeft zijn voordeel

Het prettige van een weekje gedwongen rust is toch wel dat je bezig kunt zijn met andere dingen. In mijn geval: lezen, thuis werken en breien. Het lezen is vooral voor de opleiding en met veel plezier heb ik me verdiept in Martinus Nijhoff, heerlijk. Ik vind het jammer dat ik soms medestudenten hoor klagen over de hoeveelheid fictie en dat dit onevenredig is aan de tijd die er voor fictie staat in de tweede fase. Ik vind het vooral heel jammer voor de leerlingen, lezen is goed voor de algemene ontwikkeling, voor tekstbegrip en begrip in het algemeen, het is heerlijk om je te verliezen in een boek. Het is best veel wat we moet lezen en de opdrachten die erbij horen zijn ook niet allemaal even makkelijk, maar ik vind het wel een heel prettig onderdeel van de studie!

Van het lezen kan ik je geen foto`s laten zien, van het thuis werken ook niet, dat bestaat voornamelijk uit het nakijken van verslagen. Van het breien heb ik wel wat foto`s, al zijn ze niet zo heel goed van kwaliteit.

 Foto0205 Foto0204

Dat kan natuurlijk ook aan het onderwep liggen!

Maar goed, 1x sjaal en 1x vestje, toch wel een aardig resultaat. Het vest lijkt me heerlijk voor de komende lente, het is van een prettige katoenmix en het past goed. Het was ook een goed geschreven patroon en de knoopjes zijn prachtige houten hartjes met handgeschilderde bloemetjes, gekocht in Krems tijdens één van onze wandel/ren weekenden.

Het lijkt me heerlijk om weer te kunnen wandelen, dan doe ik lekker mijn sjaal om.

Geef een reactie

