Ouderdom en gebreken 2

Gisteren leek het misschien allemaal kommer en kwel, maar dat is het toch niet. Mijn gedwongen pas op de plaats heeft ook zijn voordelen. Lekker lezen, lekker breien, het even "loswieberen" van de knieën en dat allemaal in een overzichtelijk tempo. Vooral het lezen bevalt prima, ik ben eindelijk door de klaagzang van Het verdriet van België heen. Dat boek kon me niet bekoren. Gelukkig arriveerde er weer een zending van Bol.com met daarin prachtige bundels van Martinus Nijhoff, waar de titels alleen al gedichten van zijn: Dit zijn de daden waar ik mens voor was en De pen op papier, geweldig, toch? Ook het boek Het geheim van een opgewekt humeur van H.C. ten Berge zat erbij en dit boek heeft me in het eerste hoofdstuk al meer leesplezier en leesbeleving gegeven dan al die 700+ pagina`s van het Verdriet..
 
De titel Ouderdom en gebreken moet je ook met een korreltje zou nemen. Ik vind het helemaal niet erg om ouder te worden. Ik voel me nu beter dan toen ik "jong" was. De hoop trouwens dat ik ouder en wijzer zou worden is wel een beetje bijgesteld. Ik vind het fijn om te merken dat ik nog steeds overal vraagtekens bij zet en dat ik nog steeds dingen kan leren.
 
Het is ook heel fijn om je eigen kinderen op te zien groeien tot goede mensen en mijn kleinkind is inderdaad een verrijking van mijn leven.
 
 

 

Geef een reactie

