Ouderdom en gebreken

 

Vandaag is het St. Patrick`s day in grote delen van de wereld. Niet hier in Nederlands, daarvoor hebben we te weinig Ierse immigranten. Ik ben wel benieuwd of er nog Ierse pubs zijn dit aandacht schenken aan deze feestdag.

Vorige week hebben we niet geblogd, niet omdat we geen onderwerpen hadden, het had meer te maken met geen tijd. Bovendien waren de onderwerpen die ik had niet echt heel erg leuk of optimistisch. Maar ja, om sommige dingen kun je gewoon niet heen, laten we ze ook maar gewoon benoemen: Ouderdom, werkomstandigheden en de rest…

Om toch positief te beginnen: mijn kies is gered, in ieder geval voor zo lang als het duurt. De tandarts heeft er toch nog een vulling ingemaakt en volgende maand heb ik weer een afspraak om uiteindelijk toch tot het plaatsen van een frame te komen, blijf dus vooral lezen.

Verder ben ik zaterdag weer begonnen met mijn wandeltraining, er stond een korte trip op het programma richting JieJie en kleinzoon. (net iets onder de 5KM) Huà zou me daar weer ophalen en gezamenlijk zouden we daarna de boodschappen gaan doen. Klinkt goed, toch? Helaas is het allemaal net iets anders gelopenVerward Ik was het prachtige Glanerbrug nog niet uit toen mijn knie begon te protesteren. Ik ben ook niet bij JieJie en kleinzoon terecht gekomen, die heb ik maar even afgebeld, want het lopen ging niet goed genoeg. Een iets korter rondje dan maar, dacht ik nog. Maar de pijn werd steeds heviger en het wandelen veranderde in strompelen. Gelukkig kwam ik een bankje tegen waarop ik maar ben neergeploft. Daar heb ik Huà gebeld en die kon niet meteen komen, maar hij regelde wel een andere ridder/redder in nood: Roy! Die mij, heel lief, weer naar huis heeft gebracht. Hoewel hij het niet kon laten me nog even heel fijntjes te wijzen op het feit dat ik al oma ben. Ja, ouderdom komt met meer dan alleen gebreken!

Wat is er aan de hand, vraag je je misschien af, waarom kan zij niet meer lopen? Google maar eens op arthritis, want dat is het. Leuk is anders. Ik probeer nu eerst even pijnvrij te raken en dan maar weer langzaamaan opnieuw beginnen, met meters in plaats van kilometers zoals mijn fysiotherapeut dat zo mooi zei.

Natuurlijk gebeuren er ook nog heel wat leuke dingen: Gerda is zondag gezellig langs geweest, we hebben lekker bij Hu`s Garden gegeten. De zon schijnt lekker en de bolgewassen staan al bijna te bloeien. MeiMei loopt stage op een zorgboerderij en heeft een lammetje mogen voerenZwart schaap 

Kortom, ik ga er van uit dat dit een tijdelijke inzinking is en dat ik gewoon lekker mee kan naar het trainingskamp in België, waar ik natuurlijk niet hoef te trainen, maar lekker wandelen zou ook heel erg leuk zijn.  

2 thoughts on “Ouderdom en gebreken

  1. Je bent ook oma.. Maar dat was lief bedoeld…. We hadden het namelijk over je kleinzoon en mijn dochter.. 😉 En verder gewoon nu eerst kalm aan doen… Langzaam beginnen en voordat je het weet kun je de grote afstanden weer afleggen… 😉

Geef een reactie

