Half af

Er zijn soms van die momenten dat je met een heleboel dingen tegelijk bezig bent en dat je dan denkt dat je niks opschiet. Dat gevoel heb ik vooral tegen het eind van de winter. Het schiet allemaal niet op, de bolgewassen doen nog niks, vogels laten zich maar af en toe horen, de zon probeert het wel, maar heeft ook nog last van de winterblues. Zon

Op die momenten is goed om alles eens op een rijtje te zetten:

* Wat ben je aan het doen?

* Hoe ver ben je ermee?

* Ben je blij met het resultaat tot nu toe?

Als ik dat rijtje afwerk, kan ik melden dat ik 15 uur lesgeef (Nederlands), dat gaat goed, als je de rompslomp eromheen niet meetelt. Zoals bijvoorbeeld de teambuildingsdag van donderdag, daar zie ik enorm tegenop. Maar het lesgeven en de contacten met leerlingen, collega`s en ouders vind ik erg leuk.

Verder ben ik aan het ‘gezond leven’, daar was ik best wel ver mee; de nodige kilo`s kwijt, halve marathon genordict, maar dat ligt nu allemaal op zijn gat om het maar even plat uit te drukken. Vage blessures, winter, druk met andere dingen….. Het schiet niet op. Ik was blij met het resultaat, maar ik moet mezelf nu dringend ‘herpakken’ zoals de Belgen dat noemen.

Dan is er nog de studie Master of Education. Het eerste jaar zit er al weer bijna op, de resultaten zijn goed en het studeren bevalt me prima. Het gaat alleen een beetje ten koste van de beweging.

Het breiwerk heeft ook te lijden onder de andere ‘werkzaamheden’ Veel dingen zijn inderdaad Half Af. Ik moet me nu maar eens vastbijten in één project, als dat af is, dan het volgende project helemaal af! Zo tegen de lente kan dat nog wel tegenvallen. Ik wil dan het liefst met allemaal nieuwe dingen beginnen.

P1010003 (5) P1010004 (5)

Sjaal, wol gekocht tijdens de Handwerkbeurs in Zwolle: Half af.

P1010008 (2) P1010006 (2)

Ja, precies één sok en dus geen paar en mijn jurk: Half af

Ik ga nu maar lekker aan de gang, wat zal ik het eerst gaan doen?

 

One thought on “Half af

  1. Half af. Dat herken ik. Ook ik heb sterk het gevoel dat ik me wil \’herpakken\’. Ik geraak soms niet eens meer aan bloggen toe … ik heb een aantal posts \’in concept\’ staan, half af en zelfs al overjaars … Sjonge, toch. Heel veel succes in je studie! Leuk, toch, dat lesgeven jou zo goed bevalt! En die sjaal en die jurk: wow! Je doet het toch maar allemaal. Creatief werk. Kunstig handwerk. Mooi, toch, dat je dat ook nog met \’de wereld\’ deelt!Veel groetjesjanien

Geef een reactie

