Sportweekend (bijdrage door Huá)

Het afgelopen weekend was weer  eens zo’n weekend dat eigenlijk langer moet duren dan de 48 uren die er voor staan. Het hele weekend stond weer in het teken van de sport. Afgelopen zaterdag waren er in Markelo de distriktskampioenschappen -12 jaar (ochtend) en -17 jaar (middag). En als voorzitter moest ik daar dan aanwezig zijn voor alle gesprekjes en andere officiële taken. Zo’n dag begint al om half negen met de weging en de loting. Het was dit keer wel spannend omdat de vaste leiding met vakantie was en een jonge crew een en ander (met succes) over nam.

Dit soort zaterdagen is dan ook wel weer leuk, omdat ik zo’n beetje de hele dag met Meimei optrek. Quality time heet dat. Voor afgelopen zaterdag had ik haar gestrikt om achter de jurytafel plaats te nemen. Wat ze wel leuk vindt en ook nog erg goed (foutloos) doet. Het is altijd weer een heel gepuzzel om de herkansingen etc. goed op papier te krijgen. Zeker als er in een bepaald gewicht een eeneiige tweeling zit.

DK -17j 210209 (3) DK -17j 210209

Natuurlijk zijn niet alle wedstrijden even spannend en het wordt helemaal erg als je ook nog door je vader op de vingers wordt gekeken. Overigens mag ik zelf ook wel wat meer lachen op de foto.

DK -17j 210209 (6)   DK -17j 210209 (2)

Moe van een dagje sporthal, maar voldaan over het goede verloop waren we rond half zeven (’s avonds) weer thuis.

Zondag was het alweer raak. Want om 11.00 uur stonden Meimei en ik alweer op de mat voor een katatraining. Gelukkig gaf ik die zelf (dan val je niet zoveel). Maar ja…. je bent wel bijna anderhalf uur in de weer. Na de nodige sneden bruinbrood ben ik ’s middags toch maar even gaan hardlopen. Ik heb het mezelf maar niet te moeilijk gemaakt een weer een knooppuntenroute gelopen (51-9-10-43-44-45-80-41-42-45-44-43-10-9-51). Van 42 naar 45 richting Hegeveldweg, zit een vervelende herdershond. Het is maar goed dat de tuin is afgezet met schrikdraad, anders loopt het even wat minder ontspannen met zo’n beest in je kuiten. De teller stopte op 03:08:44 uur en ruim 34 kilometer op de teller.

In totaal heb ik nu vanaf de start van de training half november nu 765 kilometer gelopen en heb ik 45722 Kcal verbrand. Waarbij de nadruk op de laatste 6 weken ligt met afstanden tussen de 70 en 80 kilometer per week. De komende weken gaat het aantal kilometers omhoog naar 90 kilometer per week. We liggen nog steed op schema voor Enschede.

Ik had dan ook geen problemen met in slaap komen. Vanmorgen had ik wel wat zware benen, maar dat loop ik er morgen (dinsdag) wel weer uit.

One thought on “Sportweekend (bijdrage door Huá)

Geef een reactie

