Handwerk

De handwerkbeurs was weer heel erg gezellig. Volgens de ‘bemanning’ van de stand van Wolhalla hadden we geluk dat we er niet op vrijdag of zaterdag waren. Het schijnt toen echt onwijs druk te zijn geweest. Nu was het gewoon lekker druk, geen geduw en getrek of uren in de rij staan, maar ook geen kale plekken in de hal. En er was heel veel te genieten. Veel bezoeksters hadden prachtige (zelfgemaakte) kleding aan of ze hadden prachtige accessoires. De standhouders hadden werkelijk uitgepakt en de prachtigste wolletjes en stoffen lagen in volle glorie te prijken. Omdat niet alle smaken hetzelfde zijn, heb ik ook heel erg genoten van al die dingen die toch wel pijn doen aan je ogen van de lelijkheid.Zwart schaap
 
Maar goed, Roy vroeg of ik aankopen had gedaan: Maar natuurlijk!! Ik heb prachtige zijde (breigaren) gekocht. Dit is vooral een genoegdoening omdat ik dat in Beijing had willen doen, maar goed, het is dus in Zwolle wel geluktUitgestoken tong. Verder heb ik de "kastanjesokkenwol" gekocht. Niet helemaal in de kleuren die ik wilde, ik hoop daarom maar dat de ontvangers er toch blij mee zijn. Voor een sjaal die al een tijdje op mijn verlanglijstje stond (entrelacbreiwerk voor de kenners) heb ik de perfecte wol gevonden, natuurlijk kon ik de hal niet verlaten zonder nog wat knopen te kopen en als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een Russisch kralenborduurwerkstuk gekocht! Huà is vooral niet zo onder de indruk van die laatste aankoop. Ik zal proberen om nog wat foto`s te maken van de aankopen!
 
Trouwens, in Zwolle viert men tegenwoordig ook carnaval. Helaas, moet ik zeggen, want hierdoor konden Gerda en ik nergens terecht voor een eenvoudige, doch voedzame maaltijd. Nee, het werd een tosti met veel Nederlandstalige drankmuziek. Gelukkig heeft Huà bij thuiskomst gezorgd voor een lekkere pastamaaltijd.
 
Vandaag staat vooral in het teken van mondelinge taalvaardigheid (woensdag moet ik een voordracht houden) en onze kleine Vincio moet vandaag even naar het ziekenhuis, zijn amandelen moeten eruit! Dat wordt straks ijsjes eten… veel sterkte, binkie.
 
 
 
Geef een reactie

