Geslaagde test (bijdrage van Huá)

Zweten bij een temperatuur van -8 Celsius, het kan….. Ondanks dat vandaag de gevoelstemperatuur ruim onder het minpunt lag heb ik me tijdens de Midwintermarathon in Apeldoorn aardig in het zweet gewerkt. Li schreef het al. Ik ben vanmorgen rond half negen in de auto gestapt om aan een of andere midwinterloop mee te doen. Inmiddels heb ik er 27,6 K opzitten in een tijd van 2:01:57 uur. Een tijd waar ik zeer tevreden mee ben. Het bewijst dat ik voor de marathon aardig op schema lig. Ik heb zelfs iets te hard gelopen, nl. 13,6 kilometer in het uur, terwijl 13 kilometer uur voldoende is. Een beetje sleutelen nog aan de hardslag. Ik heb heel gedisciplineerd gelopen. Ik had tijdens de laatste marathon problemen om het goede tempo te pakken. Huub van Langen tipte me (na wat gereken) eens te proberen rond een hardslag van 165 te blijven. Nou dat is redelijk gelukt vandaag op een gemiddelde hardslagvan 166 gelopen. Soms moest ik wel wat hoger gaan zitten rond de 168-169, door het parcours zoals heuvel op en wind tegen, om de tijd vast te houden. Het maximum lag op 177, dat kwam door het "eindspurtje" op de Loolaan. Geslaagd want daardoor bleef ik dus net onder de 2 uur 2 minuten. Als bewijs hier een knipsel uit de uitslagen.

Knipsel

Daarmee kom ik op een 115e plek van de 964 mannelijke deelnemers op deze afstand. Dus bij de eerste 11%, niet slecht,maar normaal zit ik toch onder de 10%. Tijdens het lopen had ik al het gevoel dat er hier veel goede lopers waren. Ach ja wat wil je ook midden in de winter. Dan komen alleen de die-hards.

Hard ging het wel en dan is er niet veel oog voor al het schoons om mij heen. Twee dingen vielen mij wel op. Het parcours heeft nogal wat verval (tot vervelens toe) en ik was onder de indruk van de Asselse Heide. Mooi gebied…….

asselronde   asselse heide

De loop was perfect geregeld met een transferbusdienst naar start en terug, lekkere warme douches en bij de finish warme dekens en thee. Perfect….. bijna. Het was vervelend dat de kilometerbordjes alleen om de 5 kilometer er stonden en op de laatste 4.  Wat ook jammer was, maar ja daar kan de organisatie niets aan doen, was de forse tegenwind op de laatste 10 kilometer. Koud, ja bij het teruglopen naar de bus!

Mooie dag….. nu nog een mooie foto van het staikoipdefoto.nl bestellen.

Geef een reactie

