Gedichtendag

Een belangrijke dag voor de liefhebbers van de Nederlandse taal. Het is gedichtendag en we hebben een nieuwe Dichter des Vaderlands: Ramsey NasrFeest! Hij was al eens stadsdichter van Antwerpen, waar hij ook woonachtig is. Sarcastisch

Om stadsdichter van Enschede te worden, moet je in Enschede woonachtig zijn en dichter zijn, natuurlijk. Ik heb nog steeds niets gehoord en ik ga er vanuit dat, in dit geval, geen bericht slecht bericht is, omdat de bekendmaking aanstaande zaterdag al is. Drie genomineerden dragen hun ingezonden gedichten voor plus nog 2 andere (eigen) gedichten. Na zaterdag zal ik hier mijn inzendingen plaatsen. Ik ben wel benieuwd we nu als stadsdichter krijgen, want dit keer wordt hij/zij voor twee jaar aangewezen. 

  

Dit jaar is het voor het eerst dat ik op school niets met de gedichtendag heb gedaan. Woensdag had ik een tentamen, daar zat veel voorbereiding in en deze week waren er de rapportvergaderingen, waardoor ik vandaag maar aan twee klassen les heb gegeven, jammer,Bedroefd volgend jaar beter.

Door de extra drukte van de studie ben ik de laatste tijd ook niet meer toegekomen aan de 160, misschien dat ik me daar straks nog even aan ga wagen.

Geef een reactie

