Nieuwjaarsloop (bijdrage van Huá)

Wat minder bekend dan de nieuwjaarsduik in de Noordzee (of recreatieplassen) is de nieuwjaarsloop van Avanti Wilskracht te Glanerbrug. Nou heb ik zelf een aantal jaren over moeten slaan, omdat ik op zondag lesverplichtingen op de judomat had. Nu die er niet meer zijn (les is op maandag) had ik het goede voornemen om maar weer eens mee te doen.

Ik had daarvoor gisteren nog speciaal een thermohemd met lange mouwen gekocht. Want echte bikkels lopen een wedstrijd slechts met een korte broek, een thermo hemd en daar nog hemdje over plus natuurlijk muts en handschoenen. Ik ging eigenlijk voor nieuwe schoenen (en die heb ik ook gekocht), want met al dat kilometer gevreet gaat de demping er wel uit. Gelukkig had mijn vaste leverancier Running Centre Enschede genoeg keuze. Dit keer werden het Saucony’s.

Vannacht wat onrustig geslapen doordat ik last van de keel kreeg, maar vanmorgen toch de moed maar bijelkaar geraapt en met de uitrusting naar Avanti. Tja…. en daar hing het aangeplakt. Nieuwjaarsloop afgelast. Te glad…….

IMAG0329

Gelukkig waren er volhardende lopers die er dan maar een rustig duurloopje van 15k er van maakten. Gelukkig had ik de warme kleren bij me en heb dus meegedaan. Prachtig rondje weer door de sneeuw. Wel leuk voor training, maar absoluut niet geschikt om op volle snelheid er overheen te gaan. Ondanks de ontspannen loop werd de keelverkoudheid en het hoesten in de loop van de middag erger, dus lekker met een boek (De Aanslag van Harry Mulisch) met de rug tegen de warme verwarming. Kopje warme chocolademelk erbij en het leven is weer een stuk aangenamer.

IMAG0328    IMAG0330

Deze foto’s heb ik tijdens het lopen maar geschoten, om aan te tonen dat het wel mooi was, maar ook oppassen. Volgend jaar beter……

Geef een reactie

