Winterslaap

Buiten vriest het. Er is zelfs al sprake van een Elfstedentocht. Jammer, die komt er dan waarschijnlijk als iedereen weer aan het werk is en natuurlijk op een doordeweekse dag. De enige manier om van de tocht der tochten te genieten is volgens mij voor de tv. Meedoen lijkt me niets en om in Friesland in de wind/winter langs een bevroren stuk water schaatsers aan te moedigen trekt me nog minder.  Nee, als de wereld wit van de rijp is, verlang ik naar een winterslaap.   

Maar, de kerstvakantie zit er bijna op. Voor MeiMei is het judoseizoen begonnen met een trainingskamp in Zuidbroek (Groningen), waar ook toppers als Deborah Gravenstijn en Henri Schoeman op de mat staan. Henri is na een vervelende voetbalblessure weer aan de beterende hand. Het is een internationaal gebeuren. Toen ik haar en Yvan had weggebracht en wij nog even koffie dronken bij Van der Valk zagen we diverse judoka`s aankomen. Een busje met een prachtige rode duivel erop uit België, een paar mooie blonde jongens uit Denemarken? Kortom, het wordt vast een gezellig, maar vooral (in)spannend weekend.

Ik wilde in Groningen nog even gebruik maken van de opruiming bij Laura Ashley, maar die bleek daar al twee maanden geleden gesloten te zijn. Grr. gelukkig was er wel een leuke vestiging van Noa Noa, waar ik een paar heerlijke winterdingen gescoord heb, twee lekker warme vesten, een winterrok. Altijd handig voor school, die volgende week gewoon weer begint.

Uit mijn relaas blijkt wel dat ik niet, zoals Huá, echt kan genieten van ‘de winterse pracht’. Die komt volgens mij het best tot haar recht op een leuke kerstkaart, of op foto`s zoals die van Huá. Maar het is alsof mijn bloed een beetje bevriest in mijn aderen, ik word koud en stijf en kruip het liefst weer onder de wol voor een winterslaap, om in de lente weer tot leven te komen.

Crocus Gemengd (20)

Gelukkig gaat de tijd snel als je veel te doen hebt. Deze maand tentamenweek van mijn Mastersopleiding en ik wil toch weer proberen om stadsdichter te worden. Ook heeft de Bibliotheek van Almelo weer de jaarlijkse Willem Wilmink dichtwedstrijd. Ook dit jaar heeft de bieb weer een prachtige,verplichte, zin gevonden.

Een van de leukste dingen die ik nog moet doen, is het uitschrijven van mijn patroon voor Sokketiers, de eerste Nederlandse sokkenbreiclub. Vandaag heb ik de wol en het patroon van de tweede sok gekregen, fantastisch, Yvon heeft gezorgd voor heerlijke zachte wol in echte ‘lucht’-kleuren en Puk ontwierp het leuke patroon.

Je ziet, het wordt hoog tijd dat ik uit mijn winterdip stap. Mijn keel- en ooronsteking zijn over, het is 2009 en de dagen worden weer langer. Een nieuw jaar, 365 nieuwe kansen.

Geef een reactie

