Winterse pracht (bijdrage van Huá)

Het mooie van hardlopen is dat je nog eens ergens komt (bij wijze van spreken dan, want het is vaak een rondje dat je loopt). Dolf Janssen rent altijd als hij ergens een optreden heeft. Dat probeer ik ook wel te doen, maar de omgeving is daarvoor niet altijd even inspirerend (de buitenwijken van Bratislava bijvoorbeeld) én het past ook niet altijd in de strakke tijdschema’s die cursussen en bijeenkomsten.

Eind november had ik al een voorproefje van winterse pracht. Dat was inderdaad op een uitje. De reeds genoemde goldene Hochzeit. In mijn jeugd heb ik in die omgeving veel vakanties doorgebracht, maar ja zoals dat gaat word je voortdurend "eingeladen" voor "mittagessen oder abendbrot" en als jeugdige ga je er dan niet echt op uit. Dat wilde ik deze keer wel en dus tussen de zondagse ochtendkoffie en de middag Kaffee und Kuchen ben ik het veld ingegaan, de "berg op en over" en door het "Wald" en ….. het had daar al gesneeuwd. Helemaal alleen met de waarschuwing dat er wel wat zwijnen liepen. Gelukkig ben ik die niet tegengekomen. Om jullie mee te laten genieten heb ik onderweg wat plaatjes geschoten. Uiteindelijk ben ik maar direct naar de gasthof gegaan waar de koffie en kuchen waren, want je krijgt er wel honger van. Met ruim 1500 verbrande caloriëen gingen de stukken zalige (home made) taarten er wel in.

bebra    bebra (3)

Vergezichten in Bebra en omgeving.

Nu de winterse omstandigheden ook eindelijk hier hebben toegeslagen, zien mijn standaard (op de kilometer afgemeten) rondjes er ook ineens anders uit dan in de zomer. Ik heb nu meer close encounters met de Nederlandse "wilde" dieren (die zie ik overigens liever dan een wild zwijn) zoals laag overscherende buizerds, laag wegvliegende fazanten en overstekende herten.

Natuurlijk heb ik de laatste dagen trouw mijn schema gevolgd (taakacceptatie). Alleen het plannen van het juiste tijdstip was door alle late avonden wat lastig. Maar goed ik heb dus gisteren en vandaag een Aamsveenroute gedaan. Gisteren was dat tegen valavond. (Een prachtig woord (uit: Houtekiet). Dat leverde een idyllisch plaatje op. Vandaag heb ik 24 k gelopen en even de tijd genomen om het mooie Aamsveen vast te leggen.

aamsveen    aamsveen (2)

Valavond Duitse kant (met een kwart maan) en een Aamsveen doorkijkje.

Ik zou zeggen check it out yourself.

Geef een reactie

