Wat een circus!

Teddy Riner is in Frankrijk wereldkampioen in de open klasse geworden.

 

 

 

 

 

In de kwartfinale trof hij Grim Vuysters, die ging met ippon van de mat. In China hebben wij Teddy ook gezien. Ik schreef toen als iets over de diverse zwaargewichten. Sommigen zien er inderdaad zo uit als je van deze naam zou verwachten, zwaar dus. Gelukkig zijn er ook zwaargewichten die lijf en gewicht in de goede proporties hebben, zoals Teddy Riner. Ook op de DVD`s van Huá, waar deze judoka ook een aantal keren in voorkomt, kun je goed zien hoe soepel en krachtig hij over de mat beweegt, prachtig!

Dit weekend waren er veel judoka`s op tv. Ik weet niet of bovenstaande kwartfinalepartij nog ergens uitgezonden wordt, maar dit weekend heb ik: Dennis v.d. Geest, Mark Huizinga en Ruben Houkes gezien. Ik heb al geblogd over Dennis, maar Mark en Ruben waren ook prominent aanwezig. Zij hadden samen met Yoeri van Gelder een leuke act in het Kerstcircus voor het goede doel. Ik ben helemaal geen circusliefhebber (in tegendeel) dus met het zweet in de handen heb ik deze act bekeken. Mark had nog een speciale actie voor de fans in petto, we mochten zijn schaafwonden ook nog bekijken, waarvoor hij wel erg ver uit de kleren ging.

PICT0898

Verder ben ik heel erg blij dat we de kortste dag (langste nacht) erop hebben zitten en dat de zomer weer in aantocht is, heerlijk toch??

Geef een reactie

