Omwille van……. (bijdrage van Huá)

Met enige regelmaat kom je weer nieuwe "mode"-woorden tegen. Dan lijkt het of iedereen ze gaat gebruiken. Zo hoor ik nu overal het woord "reuring". Er moet een beetje reuring in komen. We bedoelen dan er moet wat levendigheid zijn.

Nou vind ik reuring wel een grappig woord. Een echte dooddoener is "omwille van…" aangevuld met een vergoedelijkend woord zoals "de tijd" of "de voortgang". Meestal gebeurt dat in vergaderingen. Gewoon niet goed geleid denk ik dan. Dan moet je je maar iets strakker aan het tijdschema houden. Alhoewel dat ook tot "stress" leiden kan. Zo ondervond ik gisteren maar weer eens tijdens het lopen…….

De zondag was met een zonnetje zeer aangenaam om te lopen. Eigenlijk was ik alweer wat te laat vertrokken. De kerstboom (het resultaat hebben jullie kunnen zien) moest eerst opgezet worden, althans het gehannes met de lichtjes. Daarna ben ik weggegaan….. iets te overhaast, want ik had niet zo veel gegeten. Gelukkig kon ik voor de hongerklap echt toesloeg in Losser bij Hans (van de judo) aankloppen voor een boterhammetje met jam. Heerlijk en…… daarna kon ik met vernieuwde energie verder de Zandbergen in en daarna richting klooster Bardel om vervolgens weer af te zakken naar Glanerbrug.

kloster bardel

Alleen het tijdschema had ik wat te strak, ik moest Li ontmoeten in de stad en kwam dus in tijdnood. Dus……. omwille van de tijd moest ik net als vorige week een negative split gaan lopen. (Het tweede deel van de loop sneller dan het eerste deel). Eigenlijk een goede training voor mijn marathon. De teller stokte op 25,5 k in 02:08:16. Best redelijk al zeg ik het zelf. Snel stretchen en douchen en hop naar de stad om er achter te komen dat de koopzondag wel erg kort duurdeVerward. Dus hebben li en ik onszelf maar getrakteerd op wat lekkers bij Samsam.

  

Het was weer een mooie zondag!

Geef een reactie

