Kerst en cranberries

PICT1155

Weer een item over eten en drinken. Het lijkt alsof breien, judo, rennen enzo van de aarde verdwenen zijn, maar niets is minder waar. Het is alleen dat de feestdagen met rasse schreden naderen en dat die het hele dagelijkse leven beïnvloeden.

  

Op school zijn we druk bezig met een projectweek (3 dagen ) voor het goede doel. Ik ga breiles geven en lever twee heerlijke "mars-taarten". De leerlingen gaan allerlei mooie dingen maken, koekjes en oliebollen bakken en daarna wordt er een gezellige kerstmarkt gehouden. Dat is ieder jaar weer een groot succes. Daarna is iedereen echt toe aan een welverdiende vakantie.

Op het breivlak ben ik lekker druk met het Botticellivest. Ik ben niet zo erg goed met inbreipatronen, ik hou meer van kabel- en kantmotieven. Maar het vest wordt erg mooi. Ik hoop het in de vakantie af te krijgen, want ik heb nog meer leuke breiplannen, zoals het uitschrijven van mijn sokkenpatroon voor Jo An van Wolhalla.

Verder heb ik me aangemeld bij Ravelry (een breicommunitie op internet), mijn profielnaam daar is: Cloudsofdust, voor het geval je daar ook op actief bent.   

Natuurlijk heeft dit allemaal niets met cranberries te maken, maar daar wil ik het wel even over hebben. Cranberries schijnen heel gezond te zijn, maar ze zijn vooral erg lekker. Huá heeft laatst wat van deze bessen gekocht op de markt en kreeg er meteen een zak extra bij omdat hij er net tegen sluitingstijd was. "Wat doe je met zoveel cranberries?" vraag je je misschien af. Welnu, internet en GoodFood zijn prima inspiratiebronnen: cranberriesaus, cranberrielikeur, cranberriecheesecake en cranberriechutney.

We hebben nog een paar extra inmaakpotten gekocht en ook nog een paar extra cranberries, het ruikt hier heerlijk..  

Geef een reactie

