Stoofpeertjes

Huá schreef dit weekend over stoofpeertjes en slow cooking. Hij houdt van dit soort eten en kan het gelukkig ook heel goed klaarmaken. Ikzelf ben meer van het experimentele koken (vegetarisch,veganistisch, Oosters, Italiaans) en ik hou niet van aardappels. Elke dag rijst vind ik echt geen straf!

Gisteren is onze GèGè gezellig even op visite geweest en daarom heb ik één van zijn favoriete maaltijden gekookt, wel de veganistische versie, dus boter vervangen door sojaboter en geen kaas gebruikt. De hoofdingrediënten van deze maaltijd: linzen en pastinaken

In Nederland zijn pastinaken bijna niet bekend, terwijl het een heerlijke groente is, lekker een beetje zoet en daardoor, volgens mij, erg geschikt ook voor kinderen. Van de linzen maak ik soort curry met tomaten, ui en winterwortel en een eetlepel currypasta. De pastinaken worden gekookt en op het laatste moment worden er ook nog 2 in ringen gesneden preien aan toegevoegd. Als de prei en de pastinaken gaar zijn, afgieten en dan fijnstampen met wat boter en/of melk. De linzencurry in een ovenschaal scheppen en dan afdekken met de pastinakenpuree. Kaas erover raspen en dan in de oven. Heerlijk!

Heel wat beter dan de maaltijd die ik vandaag kon kiezen in Groningen. De hutspot met tafelzuur(!) zag er niet bepaald smakelijk uit.  Voor de veggies was er dan ook nog een vegaschijf… De keuze voor patat met een kaassoufflé was daarom snel gemaakt. Volgende week neem ik weer lekker een maaltijdsalade van AH mee

Geef een reactie

