Even opschieten

In januari, wat nog vreselijk ver weg lijkt, moet ik mijn tweede dossier inleveren. Niet dat ik al iets heb gehoord over mijn eerste, helaas. Maar voor dit tweede dossier moet ik vijftien boeken gelezen hebben en een film bekeken hebben. Dit afgelopen weekend was goed voor drie(!) boeken.

Het lezen is geen probleem, van de vijftien heb ik nu tien ‘gehad’. Ik moet er nog twee ergens zien te vinden en de andere drie liggen hier op mij te wachten. Volgens mij wordt het weer net zo iets als op de Middelbare School, gewoon iets meer lezen en dan de meest interessante boeken op de lijst zetten.

Ik heb nu net van Simon Vestdijk De koperen tuin gelezen, gevolgd door Jan Wolkers`Serpentina`s petticoat en van Gerard Walschap Houtekiet.

Allemaal erg verschillend en toch alledrie erg mooi. Hoewel ik De koperen tuin toch wel een echte leestaak vond. Ik was er niet meteen helemaal verslingerd aan. Dat blijkt ook wel uit het feit dat ik over dit boek langer dan een week heb gedaan. De andere twee boeken waren op mijn ‘normale’ leessnelheid: gewoon in een dag.

Het tweede dossier bestaat, behalve uit het lezen, ook uit dossieropdrachten. Gelukkig zijn het hele interessante opdrachten. De literatuur die erbij hoort is echt koren op mijn molen, lekker veel achtergrondinformatie, die ik toch altijd al probeerde te zoeken.

Een lastig onderdeel blijft het bepalen van de geschiktheid van de boeken voor de leerlingen in mijn doelgroep. Één ding weet ik wel, deze boeken zijn niet geschikt voor de leerlingen die ik nu heb!

Daarom is het jammer dat ik nog steeds niets heb gehoord van de school waar ik op sollicitatiegesprek ben geweest……..

Geef een reactie

