Hij is er weer (bijdrage van Huá)

Na jaren was ik er weer eens bij……Waarbij, bij de intocht van Sinterklaas. Niet met mijn kleinzoon (niet aangedacht …..) maar met Meimei. Nou is Meimei wel de jongste van het stel, maar ruim voorbij de gelovige leeftijd. Dus dat werd geen foto met zwarte Piet, ik was ze op een gegeven moment zelfs kwijt toen ik een actiefoto van haar wilde maken. Maar ja op die leeftijd vinden ze jou vanzelf wel weer. Zeker voor de Björn Borg winkel. Na al die jaren van afwezigheid kreeg ik er toch een goed gevoel bij, bij deze intocht. Er komt veel meer volk op af dan bij de Carnavalsoptocht in Enschede. En de optocht is nog groter ook.

sinterklaas 2008 (6)   sinterklaas 2008 (5)

Ja dat goede gevoel. Ik stond net bij de bakker toen Sint er aan kwam. Bij de bakker waren ook Duitse Kunden. Ik vroeg me af wat die mensen hier nou wel niet van zouden vinden. Net als de Chinezen die voorbij kwamen. Mooi toch deze Hollandse folklore. Ik stond echt te genieten van de Pieten, de drumbands, het orgel De Tukker en natuurlijk Sinterklaas op zijn schimmel. Deze kindervriend is eigenlijk een superintegrator, want zowel de Hollandse bleekscheten, de Surinaamse kinderen en Turkse en Marokkaanse kinderen liepen geschminkt in de optocht mee. Iets verder kwamen we Sint weer tegen en toen was ik wel zo alert om even wat beelden te schieten met de telefoon.

sinterklaas 2008 (3)   sinterklaas 2008 (27)

Het zal de leeftijd wel zijn, maar ook andere dingen vielen op. Zoals hele trotse ouders met als zwarte Piet of Sinterklaas verkleedde kinderen. Ik realiseerde me dat ik vroeger ook zo met de kinderen over straat getrokken ben. Nou was Gègè wel de fanatiekste. We hebben nog een foto uit een pannekoekenrestaurant waarop hij vol verwachting met een heuse winterwortel op Sint zit te wachten…. met rode konen. Het worden weer spannende tijden.

Ook vanavond had ik een goed gevoel. Ik heb na wat rust genomen te hebben, na de marathon en de halve van Eindhoven, na drie weken de training weer opgepakt voor de marathon van Enschede. Ook daar komt veel volk op af. Maar goed… ik ben eigenlijk een mooi weer loper. Vanavond miezerde het, maar ik heb me erover heen gezet en… ik heb heerlijk gelopen. Een mooi rondje van 13K. Ik houd jullie op de hoogte.

Geef een reactie

