Sokken

Het is goed dat het bijna vakantie is! Dan heb ik mooi de tijd om een paar dingen af te maken. Het to-do-lijstje groeit namelijk enorm en neemt zo langzamerhand mijn nachtrust over. Wat moet er dan allemaal gedaan worden:

  • Het kunstwerk moet echt af! dat betekent dat er minimaal 2 gedeeltes voorzichtig weer afgebikt moeten worden. Die moeten dan opnieuw betegeld worden (met een nieuw motief). Daarna moet er gevoegd worden. De stukken die al gevoegd zijn, zien er goed uit. Als de rest er net zo mooi uit komt te zien, ben ik dik tevreden. Dan mag het de tuin in.

breiwerk 057

  • Ik ben druk bezig met het ontwerpen van sokken voor de Sokketiers, de nieuwste sokkenbreiclub van Nederland. Ik zit nog even te peinzen wat ik met het teengedeelte ga doen. De rest ziet er goed uit. Het sprankelt echt zoals mijn bedoeling was.
  • Natuurlijk ben ik druk met de studie. Uiterlijk 10 november moet ik 3 dossieropdrachten voor de vakdidactische component van Moderne Letterkunde van na 1940 hebben ingeleverd. Het zijn alledrie uitdagende opdrachten, waaronder het schrijven van een persoonlijk leesdossier vanaf moederschoot tot einde middelbare school. EN dat is voor mij heel lang geleden.
  • Op breigebied ben ik nog steeds bezig met het Botticellivest, de lapjesdeken, sokken…. en er moet nog even een babymutsje gebreid worden voor een nieuwe wereldburger.

getrouwd 134

  • Verder heb ik de eerste zending van de Sokclub zelf ook ontvangen. Een prachtige kleur oranje/rode wol, gebaseerd op Ayersrock in Australië met een prachtig patroon van Marjan. Haast te mooi om voor mijn onderdanen te maken. Misschien wordt het wel een sjaal. Het patroon ziet er erg mooi uit. Prachtige kabeltjes die mooi om de voeten lopen, dus twijfel alom.

Het is wel grappig dat MeiMei nu al vakantie heeft. Ze is later dan ik begonnen aan dit schooljaar en heeft dus wel eerder vakantie. We kunnen dus niet echt veel samen ondernemen. Het is wel beter voor mijn planning, als je begrijpt wat ik bedoel.

Geef een reactie

