Leesbeest

Was het gisteren nog een mopperblog, vandaag was het ondanks de regen, toch een leuke dag en dus een wat luchtiger toon. Dit keer mocht ik als taxichauffeur mee naar de kaakchirurg. Natuurlijk voelde ik wel mee met Gègè, die dit keer het slachtoffer was, maar de opluchting dat ik niet zelf hoefde, overheerste toch. Op de terugweg hebben we een paar films gehuurd, zodat hij zijn herstelperiode hier rustig door kan brengen.
 
Ik had gedacht dat ik in de wachtkamer wel een flink eind zou komen in Het perpetuum mobile van de liefde van Renate Dorrestein, maar hij was binnen 10 minuten alweer klaar.
 
Gelukkig heb ik nog wel tijd gevonden om een andere opdracht van mijn mastersopleiding te voltooien. Het lezen bevalt me prima, ik vind het daarom ook zo jammer als ik leerlingen in mijn klas hoor zeggen dat ze niet van lezen houden, gelukkig vinden ze het voorlezen nog wel leuk.  
Een gedachte over “Leesbeest

  1. Bijdrage van Hua
     
    Ik wist niet of deze computer live writer had, dus dan maar zo. Het is sowieso wat gokken want het scherm kent veel lege vierkantjes omdat op de een of andere duistere reden het slowakijse schrift niet op jouw space wordt herkend. Ja ik zit nu in Bratislava, de stad zag er van de auto uit mooi uit, maar dat gaan we morgen bekijken na eerst een bedrijfsbezoek (waar alleen \’s morgens wordt gewerkt???) en een bezoek aan de Tatrabank. Wenen (waar ik gisteren en vandaag was) is de moeite waard om nog eens samen naar toe te gaan. Vanmorgen hebben we slot Schoenbrunn (trema\’s werken niet) bezocht. De domicilie van Sisi, die overigens zeer geemancipeerd blijkt te zijn geweest en eigenlijk niets van gearrangeerde huwelijken wilde weten. Dat wordt in die films toch wel wat anders weergegeven. En…… wat blijkt zelfs honderden jaren later is er nog niets veranderd. Sisi was de mooiste prinses uit die tijd en moest dus alles uit de kast halen om mooi te blijven. Dat betekende sporten en dieten. Nog een Sonja, maar wel af en toe een hongerdieet om in het korset te blijven passen. Weet je wat er op haar badkamer stond. Jawel een heuse weegschaal (met van die gewichtjes). Tot zover mijn bijdrage. Ik kan dus inloggen vanuit het hotel en zal ook morgen en overmorgen een klein verslagje doen. Voor nu welterusten.
     
    groet Hua

Geef een reactie

