Adem in

en adem uit en dat de hele tijd door.

Ik heb besloten om voor de verandering te gaan. Bij een nieuwe studie hoort misschien ook wel een nieuwe baan. Mijn woensdagen zijn tegenwoordig gevuld met het beste dat de Nederlandse en Vlaamse literatuur te bieden hebben. Twee enthousiaste mensen (afwisselend) voor de groep en een groep de ongeveer letterlijk aan hun lippen hangt.

Waarom zou klassikaal/frontaal niet werken? Ruim 4,5 uur hebben we college, geen gevarieerde werkvormen, genummerde hoofden of wat dies meer zij. Gewoon iemand met liefde voor het vak en veel verstand van het vak, die een goede wisselwerking heeft met de mensen die door hem uitgedaagd worden om mee te denken.

Het mooie is dat ik niet de enige ben die geniet, ook de vrouw naast me, de man naast haar, de twee voor ons hebben er meer dan plezier in. We gaan niet lamgeslagen en moe weer naar huis, maar geïnspireerd en vol ideeën.

Daarom heb ik dinsdag een sollicitatiebrief de deur uitgedaan. Na weer een oeverloze studiemiddag, waar ik met zware hoofdpijn weg ben gegaan, heb ik het besluit genomen. Het lijkt me fantastisch om de lesideeën die ik opdoe in de praktijk uit te proberen. En ja, misschien ben ik echt wel toe aan iets nieuws: nieuwe studie; nieuwe school; andere leerlingen en natuurlijk mooie nieuwe boeken, zoals: Mystiek lichaam van Frans Kellendonk. Prachtig!

 

Ik probeer uit te literatuurlijst wel de boeken te zoeken die ik nog niet gelezen heb. Dus niet de makkelijke weg, maar de interessante.

Geef een reactie

