drie uur en zevenenveertig minuten

Dat was niet de tijd die Huá over zijn marathon heeft gedaan. Hij heeft weer een paar minuten van zijn PR afgekloven en dat staat nu op 3.18.37.

Nee, die 3.47 uur heb ik over de Nordic halve marathon gedaan. Gelukkig ben ik met die tijd geen laatste geworden (wel bijna). Maar ik ben erg tevreden, ik was van start gegaan met de gedachte van ongeveer 5 km per uur. Ik kan dus meer dan ik dacht. Het was een grappig gevoel, de kilometers werden steeds onderweg aangegeven en ik vond ze elkaar zo snel opvolgen dat ik het bijna niet geloofde.

Vooral niet omdat de echte Nordiccers werkelijk van start vlogen, zo waren meteen uit mijn gezichtsveld. Toen heb ik wel een paar lastige momenten gehad, gelukkig kon ik me focussen op de mooie natuur. Het was wel jammer dat het regende en dat er wat tegenwind was, maar de route langs de Donau is prachtig.

Naderhand bleek dat de meeste Nordiccers "echte" sporters waren, van die trainingsbeesten zeg maar. Want op de starterslijst zag je namen van diverse Nordicclubs en Langlaufverenigingen. Ik zal nooit bij zo`n club gaan, ik probeer wel het lopen bij te houden.

We hebben verder nog enorm genoten van de prachtige omgeving van Krems,van de heerlijke wijn en het lekkere eten.Huá heeft nog een mooi Oostenrijks jasje gekocht en we hebben een nieuw (tweedehands) fototoestel uitgeprobeerd.

PICT0122

Dit is één van de leukste torentjes in de omgeving, het lijkt wat op "jasperware" servies van Wedgwood, met dat blauw en wit.

PICT0005

Hier hebben we vorig jaar een leuke rondleiding met wijnproeverij gehad. Deze keer hebben we weer een paar flessen gekocht, o.a. de wijn de geschonken wordt tijdens het Debutantenbal in Wenen.

 PICT0060

We hebben ook een rondvaart(je) gemaakt op deze boot, lekker op het bovendek, glaasje wijn erbij, wat wil een mens nog meer?

 PICT0067

Het meest vreemde museum dat ik ooit gezien heb, helaas zijn we er niet in geweest, het karikatuurmuseum in Krems. Misschien als we volgend jaar weer gaan??

Geef een reactie

