Koud hè?

In afwachting van beter weer ben ik maar lekker aan het breien gegaan. Als je tenminste die kilometers niet meetelt die ik dit weekend gelopen heb. Huá heeft zondag nog een halve marathon (in Losser) gelopen, maar werd wat gehinderd door een verkoudheid. Hopelijk is hij volgende maand in Krems beter te pas. Ik ben niet verkouden, maar dit weer komt mijn wandelen niet echt ten goede, ik heb veel last van spierpijn en ik kan maar moeilijk op gang komen.

Maar het breien: het babyjurkje is af, het is The Thinking Dress van Louisa Harding. Ik vond het een heel makkelijk patroon en het breide lekker snel. Ik ben nu dus wel toe aan mijn mooie nieuwe vest, daar zit iets meer uitdaging in.

breiwerk 077 

Voor iedereen die zich afvraagt hoe het met Gègè`s deken gaat, kan ik melden dat ik op dit moment 105 van de 900 vierkantjes afheb. Het vordert dus gestaag.

breiwerk 078 breiwerk 079

Ik kan nu ook beelden laten zien van het prachtige cadeau van Lia Moya:

breiwerk 073 breiwerk 075

De knoopjes op de nekwarmer zijn kleine opengewerkte metalen kraaltjes en het breiwerk is echt vakmanschap, helaas ben ik niet zo`n goede fotograaf.

Een gedachte over “Koud hè?

  1. Wat prachtig kunstbreiwerk! Je babyjurkje: leuk, trendy. En die vest: wow! Onbetaalbaar wordt die. In de nieuwe collecties merk ik zoveel breiwerk op: inderdaad ook jurkjes, rokjes … En het mooie breiwerk in kostbare wolletjes is peperduur, zie ik.
     
    Ik herinner me dat ik in mijn studententijd kleurig gebreide jurkjes gedragen heb, zelfs in flashy kleurencombinaties. Wel niet zelf gebreid… Ik kan enkel de spreekwoordelijke zeer eenvoudige babysokjes \’opzetten\’. Stel je voor dat ik me onlangs liet verleiden om een creadoosje voor mijn kleinzoon van 3 te kopen: een aapje breien! Manmanman, dat wordt jammer genoeg niets.
     
    Wat je gedicht betreft over de digitale zondvloed: erg benieuwd! Jouw laatste zin in je reactie op mijn blogpost vind ik al helemaal poëtisch! Succes! Of is het ondertussen misschien al afgewerkt??
     
     

Geef een reactie

