Morgen om deze tijd

Zijn we waarschijnlijk alweer thuis. Ik denk dat we dan lekker zitten te eten bij Hu`s Garden in Enschede, dat was in ieder geval wel de bedoeling om dat als afsluiting van de vakantie te gaan doen.  Huá en MeiMei zijn voor de laatste keer naar het HHH om de muur met de foto`s van de medaillewinnaars te fotograferen. Gisteren hing Henk Grol er nog niet bij en om het plaatje helemaal compleet te krijgen was het toch wel belangrijk om er vandaag nog even langs te gaan. Een andere reden is dat er nog wat geld stond op het HHH-pasje en dat moet nog even ingewisseld worden.

P1010058

Het is hier voorbij gevlogen en we hebben veel gezien en meegemaakt. Ik denk dat er nog wel een paar blogjes aan besteed zullen worden. Het is jammer dat ik hier bijna niet heb gebreid! Het is ook jammer dat ik hier geen wol of zijde heb kunnen vinden. De zijde op de zijdemarkt is wel heel erg mooi, maar ook duur. Bovendien wordt je daar zo ongeveer de stal ingesleurd, dus rustig kijken is er niet bij. Ik denk dat de Spelen de prijzen ook wel hebben opgedreven, dat was in ieder geval met de hotels en appartementen wel het geval.

P1010056

Ook zijn de prijzen in het centrum en vooral bij touristische attracties een stuk hoger dan de prijzen hier in de buitenwijk waar wij zitten (zaten). Het is ook wel grappig dat hier veel minder Engels werd gesproken dan bij de Sporthal, de metro en bij andere plaatsen waarbij contact met buitenlanders te verwachten is.

P1010060

In de metrohallen hangen trouwens grote poster met "English first", ik weet niet of ik dat wel zo heel erg goed vind. In ieder geval hebben wij steeds geprobeerd om netjes Ni hoa en Xie Xie te zeggen. Huá is het meest bedreven in het Chinees. Hij kan zelfs in het Chinees tellen (met zijn handen!) en dat is een paar keer erg handig geweest tijdens het afrekenen.

P1010049

Als we terug zijn in Nederland ga ik onze foto`s per dag oploaden. Als je zin hebt om ze eens te bekijken, kun je ze bij de rubriek "foto`s" aan de rechterkant van de blogpagina terugvinden!

P1010049

Tot ziens in Nederland!

Geef een reactie

