Is dat nou niet saai???

Er zijn mensen die op een all inclusive vakantie gaan en die leggen `s morgens tegen een uur of zeven hun handdoek op een ligstoel, kruipen weer in bed en na de brunch slenteren ze op hun gemak naar de ligstoel en dopen hun grote teen in het zwembad en nemen een cocktail met een parasolletje en hebben de tijd van hun leven.

Er zijn ook mensen die pakken zo min mogelijk in hun rugzak en die zoeken de steilste helling met zo min mogelijk groen en vooral geen luxe en die genieten ook van die vakantie.

En er zijn mensen die al heel vaak naar de Olympische Spelen zijn gaan om bij de Spelen te zijn geweest, lekker naar sporten kijken die je eigenlijk niets interesseren, maar het staat zo goed op je CV.

S5032302

Allemaal prachtige voorbeelden van wat ik Saai zou noemen (Boring, zou MeiMei zeggen). Maar 7 dagen judo kijken, zou dat niet enorm saai zijn? Ik kan me die vraag goed voorstellen en nu we over de helft zitten, kan ik met een gerust hart zeggen van "Nee, dat is niet saai". Er valt genoeg te zien en te genieten. Een impressie daarvan kun je vinden op onze blog voor de judobond.

S5032867 P1010059

MeiMei geniet van de het jagen op handtekeningen en het op de foto gaan met haar helden. Huá en ik volgen het judo met veel plezier. We ontmoeten veel mensen en zien van alles en nog wat. Vanmiddag viel het ons zelfs op dat we al twee uur aan het kijken waren! Zo snel vliegt de tijd hier. Bovendien is een bezoekje aan het toilet nog steeds een hachelijk avontuur voor de dames. Ik ben er zo langzamerhand al aan gewend, maar ik zie soms vrouwen gezichten trekken! jammer dat je op zo`n moment je camera niet bij je hebt. Gelukkig zijn er ook een paar "westerse" wc`s, maar die zijn eigenlijk speciaal voor gehandicapten, maar als die vrij is, maak ik er dankbaar gebruik van.

Wat bij mij ook onder de categorie "moet dat nou" valt, is het HHH. Het is geweldig dat het er is, daar niet van. Maar toen we zaten te wachten op de huldiging van Deborah Gravenstijn en er plotseling: "Hoofd, schouders, knie en teen" werd gezongen, zakte mij de moed heeeeeeel diep in de schoenen. Het werd er niet beter op toen dat prachtige lied gevolgd werd door: "Hé hé kaboutertjes". Gelukkig namen MeiMei en Huá samen de gebroeders Muilwijk de honneurs waar door lekker door te schuiven in het feestgedruis, terwijl ik me met een glaasje wijn en de rugzakjes bij de beeldschermen nestelde.(de lekkerste polonaise is volgens mij nog steeds een soort gebak met veel opgeklopt eiwit).

P1010102 P1010095

Maar goed, dat hebben we ook weer meegemaakt en vandaag hebben we wel de finales in het HHH bekeken omdat we geen kaartjes hadden voor de finale en morgen kunnen we dat hopelijk weer doen, want ook dan hebben we geen finalekaartjes. Maar het moet echt wel goud worden, willen we blijven tot de huldiging van Mark en Edith!

P1010114 S5032612

Verder moet er natuurlijk druk geblogd worden en `s avonds moeten we het wedstrijdschema even overschrijven van het internet. Dus, zelfs op vakantie zijn we druk. Maar we genieten volop en het is bijna onvoorstelbaar dat het er alweer bijna op zit!

Dus: 7 dagen judo kijken is echt niet saai!

Geef een reactie

