Tegenstellingen

In China houden ze ervan om tegenstellingen te mixen om zo tot een geheel te komen, vandaar dat veel gerechten uit zoet en pittig (zoetzure garnalen)of zacht en krokant (gefrituurde gerechten) bestaan. Denk ook aan Ying en Yang, alles moet met elkaar in evenwicht zijn.

Huá had het gisteren over modegrillen en waarschijnlijk dacht iedereen dat het om de diverste stijlen judopakken ging. De nog tamelijk nieuw blauwe pakken tegenover de oude vertrouwde witte pakken. Want inderdaad ook judopakken zijn aan mode onderhevig. Moesten ze vroeger smetteloos wit zijn, tegenwoordig zijn er pakken met borduursels op de markt en voor de jeugd zijn er pakken met de hoofden van bekende judoka`s (ik noem geen namen) erop. Veel toppers "ontwerpen" samen met gerenommeerde judopakfabrikanten om tot het perfecte pak te komen. Maar wat is het perfecte pak, je hebt trainingsjudopakken en wedstrijdjudopakken. Vooral de wedstrijdpakken moeten tegen een flink stootje kunnen, zoals de "wafelpakken". Nieuwe judopakken moeten zich naar de eigenaar zetten, net als de judobanden. Daar zijn in het verleden wel eens flinke bloobers meegemaakt (leuk nieuw item?)

Maar Huá had het niet over de pakken, maar over het judo dat net als de pakken ook aan verandering onderhevig is. Dat brengt mij op de tegenstellingen die er op ons blog gaan ontstaan want na de "hardheid" van de sport is er nu weer ruimte voor de zachtheid van de wol, of eigenlijk katoen dit keer, want ik heb mijn zomertop af. Het past goed en zit heerlijk.

breiwerk 065

Ik zal Huá vanavond even vragen een foto te nemen van mij in mijn nieuwe topje, want deze foto is niet echt geslaagd.

I finished my Smooch top and I love it. It`s made out of All Seasons Cotton, which I love and it would have been a quick knit if I hadn`t had so many other things that needed some attention, like the mosaic artwork. Right now I`ve started some socks to try something out and I`m very pleased with the few inches I have right now, a promising start, pictures follow, just like a picture with me wearing Smooch, because I`m not that happy with the one up here.

Geef een reactie

