Kleur de stad

Dat zou het thema zijn van de stadsdichterwedstrijd. Daar hebben niet veel inzenders zich aan gehouden of de jury was niet op de hoogte gebracht van het thema, dat kan natuurlijk ook. Maar misschien ben ik wel gewoon een slechte verliezer of wilde ik te graag Enschedees stadsdichter zijn. Voorlopig moeten mijn plannen om aan dit dichterschap een goede invulling te geven de ijskast maar weer in. Ik weet eigenlijk niet of ik het nog wel een  keer wil proberen….Bedroefd
Ik wens Bob Boswinkel natuurlijk heel veel succes, maar ik zet hier mijn eigen inzending!
 
Liefdesbankje/Guusje
 
Ik kleurde de stad in schitterende kleuren,
in vlammend rood in geel en in blauw.
Ik schreeuwde het uit “ik hou van jou, ik hou van jou!”
Hier zal alles gebeuren.
 
Ik bruiste en danste toen alles pas begon
in Enschede in de stralende zon.
De verf spetterde van mijn penselen en liep door,
maar dat was helemaal niet erg hoor.
 
Het was liefde op het eerste gezicht
en schoonheid op een onverwachte plek,
inspiratie zelfs voor een gedicht.
 
Toen kwam er kou en regen,
ik schilderde met waterverf
en kan er niet tegen.
 
(Karin 2008)
 
Niet gewonnen, jammer.
Geef een reactie

