Gewoon dingen

Oorspronkelijke datum 26 mei 2008
Wol, sokken en patronen zijn gewone dingen voor gewoon mensen in het algemeen. Voor veel andere mensen zijn het bijzondere dingen. Dat  bleek wel weer op de handwerkbeurs. Het was er druk, het was er gezellig en er waren heel veel mooie dingen. Ook vreselijk veel niet zo heel mooie dingen trouwens, maar daar zijn we maar niet te lang bij stil blijven staan. We hebben mooie (sokken)wol gekocht, knopen, garen en band. Voor JD heb ik ook nog een leuk pakketje gekocht om een tas te maken en band om haar zelfgemaakte dekbedovertrek of kussen mee op te pimpen.
Heel erg leuk was dat Jo An (www.wolhalla.nl) mij heeft gevraagd om sokken te ontwerpen. Ik heb al een idee (2 eigenlijk) dat ik maar eens uit ga proberen. Ik heb zelfs al een naam voor de sok, maar die houdt ik nog even geheim. Ik ben wel benieuwd of ik inspraak heb in de wol/kleuren, want natuurlijk heb ik ook al een kleurenschema in gedachten.
 
Voor het hieronderstaande stadsdichterschap moest je ook een gedicht schrijven dat paste bij het thema van de nationale gedichtendag, Dingen in gedichten. Ik zal je mijn gedicht niet onthouden. O, ja, ik ben het niet gewordenBoos
 
SOKKEN
 
Ik heb een paar sokken gebreid
voor het leven.
Ergens liet ik een steekje vallen,
het was geen gezicht.
Daarom heb ik het gaatje gedicht.
 
(Karin 2008)
 
Mij lijkt het eigenlijk wel leuk om dit gedicht bij mijn patroon te voegen, wat denken jullie??Zwart schaapZwart schaapZwart schaap
Geef een reactie

