Naar Peking

Het gaat door. We gaan naar Peking.
De reden voor deze BLOG is nu wel duidelijk. Ik wil graag een reisverslag van de reis en de aanloop er naartoe bijhouden. Familie en vrienden kunnen op die manier een beetje meereizen en ik kan van alles bij houden zonder dat ik mijn aantekenschriftje steeds kwijt raak of een pen moet zoeken.
We hebben kaartjes voor bijna alle judowedstrijden, de vlucht is geboekt en we hebben een apartement. Nu begint het wachten. Ik heb een cursus Chinees aangevraagd en ik hoop dat die snel hier is, dan kunnen we er mee beginnen. Natuurlijk gaan we voor die tijd vaak even eten bij Hu. Dan kan hij lachen om onze pogingen om zijn taal te spreken en wie weet heeft hij nog wat handige tips voor ons.Regenboog
 
Voorlopig verheug ik me eerst maar op de handwerkbeurs in Zwolle, waar ik met Gerd@ naar toe zal gaan. Lekker even kijken bij Jo An van Wolhalla, hopelijk heeft ze nog 2 strengen Storm in Wolhalla in het Delfts Blauw. In ieder geval is deze beurs nu al een aantal jaren een gezellig uitstapje voor ons beiden, meestal vieren we dan G`s verjaardag ook even met een lekker etentje.Zwart schaap
 
Of dat dit jaar weer zal lukken, is maar de vraag. Enschede is op zoek naar een nieuwe stadsdichter en ik ding ook mee naar deze eretitel. Ik heb mijn 2 gedichten al ingezonden en dit is ook weer even afwachten. Het lijkt me grandioos om te mogen doen. Er valt zoveel te schrijven en te zeggen over Enschede. Het is bijna niet te snappen dat er nog maar 20 inzendingen zijn!
 
De aanzet is gemaakt, nu is het een kwestie van gewoon doorgaan. Zo vaak mogelijk even beschrijven hoe het gaat met de reis en alle andere dingen die hier in Twente gebeuren en er gebeurt hier best veel. Je kunt bijvoorbeeld nog steeds even naar Hengelo, naar Galerie 16 waar mijn zusje een tentoonstelling heeft. Het adres is Molenstraat 16, 7551 DC Hengelo en mijn zusje is de beeldend kunstenaar Chris Ros. De tentoonstelling loopt nog t/m 9 februari en is een echte aanrader, kijk ook maar eens op www.juweelfabriek.nl
 
 
 
Geef een reactie

